آدرس جدید سایت ما
همچنین میتوانید برای طرح سئوالات و دریافت پاسخ های کارشناسی خود به انجمن گنج پژوهان ایران مراجعه نمایید
.
آدرس جدید سایت ما
همچنین میتوانید برای طرح سئوالات و دریافت پاسخ های کارشناسی خود به انجمن گنج پژوهان ایران مراجعه نمایید
.
|
|
|
کتاب اسرار نشانه ها (کوچک) همان کتاب اسرار نشانه های بزرگ باهمان مطالب و کیفیت اما در اندازه ای کوچکتر |
کتاب چشم طلایی (کوچک) همان کتاب چشم طلایی بزرگ با همان کیفیت و مطالب اما در اندازه کوچکتر |
علی عزیزیان
دفینه یابی مدرن و حرفه ای
کپی برداری بدون ذکر منبع تخلف محسوب می شود
اکثرا آدمهایی که دنبال گنج و حفاری میرن آدمهای موفقی نیستن چون فاکتورهای مهم این کار را ندارند. ولی اگر کسی فاکتورهای کار را داشته باشد احتمال موفقیتش خیلی بیشتر می شود.
حالا ببینیم چه زمینه هایی برای موفقیت باید فراهم باشه:
۱- اول اینکه آدمهای ورشکسته و گرفتار نمی تونند تو این کار موفق باشن ، شما وقتی میخواهی بری دنبال یک ثروت باد آوردۀ چند میلیاردی باید توان هزینه های کار را داشته باشی.
۲- دوم اینکه این کار عجله بر نمیداره و باید صبور بود ممکنه آدم انقدر خوش شانس باشه که همون بار اول به نتیجه برسه و ممکنه این کار سالها طول بکشه
۳- وسایل کارت باید همیشه آماده باشه.
۴- با کسانی باید این کار رو انجام بدی که چشم و دل سیر باشن که اگه یک روز نتیجه گرفتی سر از قبر در نیاری.
۵- میگن یک نفر برای حفاری کمه و دو نفر زیاد . خودت معنی کن که چقدر باید در انتخاب افراد دقت کنی
۶- یکی از مهمترین مسائل تو حفاری دونستن جاهای پر بار هست یا داشتن سند (نسخه) که کار کردن به واقعیت نزدیکتر باشه.
۷- داشتن یک دستگاه گنج یاب خوب که بتونه کارتو درست انجام بده.
خیلی ها هستن که میگن ما اینقدر میگیریم براتون دستگاه میزنیم ، همه دنبال پر کردن جیبشون هستن و کاری برای شما انجام نمی دن . اگه کسی دستگاهش کارائی داشته باشه یک بار برای خودش کار میکنه و این کار رو میبوسه و میزاره کنار. پس مطمئن باشید اینها یک مشت کلاه بردار و شیادن مگر اینکه قبلش دستگاه رو تست کنید و از کارائی اون مطمئن شوید.
در ضمن افرادی موفق هستن که بتونند یک دستگاه خوب برای خودشون تهیه کنند (بخرن) و تا انتهای کار دستگاه بالای سر کارشون باشه. چون گاهی اوقات افراد با نیم متر پس یا پیش از رسیدن به هدف باز میمونن.
اگه کسی خواست ، نسبت به سرمایه گذاریش بهش پیشنهاد میده دنبال چی بگرده.
۸- داشتن یک شغل خوب ، چون این کار اگه بخواد کار اصلی شما باشه وای بحالتون. شما باید مشغول به کار باشی و به حفاری به عنوان یک تفریح یا کار دوم نگاه کنید. فقط این جور هست که اگه موفق نشدید یا زمان موفقیت طولانی شد مایوس نمیشید و ادامه میدید و چون مشکلات وارد زندگیتون نمیشه درصد موفقیتتون بالا میره.
۹- مهمترین مورد که موفقیت انسان را بالا میبره داشتن یک استاد اهل فن و خبره است. اگر بدون یک استاد به بیایان بروید احتمال موفقیت خیلی پائین است. باید از تجربه حفاران قدیمی استفاده کرد چون هر چه باشد آنها بیشتر از شما در بیابان بوده اند.
استاد باید بینشی فراتر از دیگران داشته باشد. یعنی:
۱- باید آثار شناس باشد و هر آثاری را که در بیابان یا کوهستان یا هر جائی میبیند معنای آن را بداند.
۲- خاک ها را لایه به لایه بشناسد.
۳- به غارها تسلط کامل داشته باشد.
۴- خطرات کار را بداند.
۵- تله ها را بشناسد و طرز از کار انداختن آنها را بلد باشد.
اینها شرایط یک استاد هست که برای یاد گیری هر کدام وقت فراوان صرف شده است و هیچ وقت چنین استادی را نباید رها کرد و می توان از این استاد استفاده برد و درسها آموخت و به نتیجه رسید.
10- داشتن یک بلد خوب و مورد اعتماد در منطقه ای که می خواهید حفاری کنید
اینها فاکتورهای مهم موفقیت در حفاری هست که اگه نداشتید دنبالش نرید که فقط چند تا کفش آهنی پاره میکنی و از زندگی اصلی خودت می افتی و هیچ نتیجه ای هم نمیگیری.
این سنگ معمولاً اندازه واقعی یک زین است و به ۴ طریق برای آن دفینه گذاشته می شده است
یک- باید روی زین بنشینید و به روبرو نگاه کنید ،اگر سنگ مورد نظر واقعاً زین یا پالان سنگ باشد ،باید در برابر شما یک کوه یا صخره سنگی قرار داشته باشد که نظر شما را به خود جلب می کند .باید به محل صخره رفته و به روی قله آن برویم در آنجا باید به دنبال در پوشی باشیم که روی آن دارای نقطه چین است آن را بردارید دفینه زیر آن است
دو- روی زین بنشینید و در مقابل خود باید سنگهای زیادی روی هم ریخته شده باشند . آنجا به دنبال یک و یا دو علامت دیگر بگردید
سه- روی زین بنشینید و به روبرو نگاه گنید ، ۳ قدم یا ۱۱ قدم جلوتر یک سنگ بزرگ یا یک تل خاکی (تپه بسیار کوچک) باید وجود داشته باشد . زیر سنگ یا مرکز تل را بکاوید
چهار- روی زین بنشینید و به پشت سرتان نگاه کنید ، در آنجا اگر عکس اسب روی تخته سنگی حکاکی شده است ، به آنجا بروید و درست زیر پای اسب را بکنید
تصویری از ارابه مرگ و نزدیکان مرده
تعدادی تدفین جنینی همراه با لوازم مرده
————————————————
انواع دیگری از تدفین جنینی از سومر
غسالخانه + لوله کشی و سیستم دفع فاضلاب
تدفین شاه سومری در عمق ۸متری ( در جهان زیرین! )
امروز به شما کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند، یک نرم افزاری را هدیه می نماییم که در عین کوچکی قابلیت بسیار ارزشمندی را دارا می باشد. چرا که به کمک این برنامه می توانید کلمه هایی که از یک عدد ابجد ساخته می شود را در کمترین زمان ممکن، پیدا کنید.
این برنامه به شما کمک می کند تا کمی آسانتر بتوانید، نسخه ها و اسناد و علائم و نشانه هایی که به نوعی با حروف ابجد کدگذاری و رمزگذاری شده اند را، کشف رمز نمایید و یک گام دیگر به هدفی که در پیش گرفته اید، نزدیکتر شوید.
امیدوارم ، این نرم افزار بتواند برای شما مثمر ثمر افتد.
پیشنهاداتی درباره ی روش کاوش در قبرستان ها براساس کاوش های قبرستان عصر آهن مسجد کبود تبریز و شهریری مشکین شهر
۲ زمان ساخت یا وقتی که از شروع تا اتمام یک اثر صرف می شود در ارزش آن مد نظر خواهد بود
۳ تجربه ، مهارت و استادی سازنده
۴ نایابی و کم یابی تکنیک و فنون بکار رفته در ساخت اثر
۵ فرم و هندسه فضایی اثر
۶ نقوش ، طرح ها و تزئینات بکار رفته که خود شامل سه بخش می شود.
الف: نوع طرح ونقش واصالت فرهنگی و تاریخی آن
ب: تکنیک و مهارت استفاده از نقوش وتزئینات
ج: میزان هماهنگی و ارتباط نقش و فرم
۷ داشتن امضاء یا خط اثر و آن به این معنی است که از روی ویژگی خاص یک اثر و شخصیت آن شی بتوان به نام سازنده اش پی برد . مثال بهتر این است دو میناتور کاملا مشابه یکی توسط فردی ناشناس ترسیم شد ه و دومی به طور مثال توسط رضا عباسی و یا بهزاد
۸ داشتن ویژگی های بارز فرهنگی هنری بومی یا منطقه ای و ملی
۹ در نهایت دو یا چند عملکردی بودن (Multi-Function) که می تواند بر نحوه و میزان ارزش گذاری شی دستی اثر بگذارد . به طور مثال یک قالی یا گلیم زیبا علاوه بر عملکرد زیر انداز دارای عملکرد زیبایی نیز هست و در عین حال دارای ارزش اقتصادی فعال و غیر ثابت نیز می باشد و …
به هر صورت از دیدگاه باستان شناسی و مبادی علمی ، یک کاوشگر و کارشناس کاوش ، دست به مطالعه و بررسی اسناد و مدارک مختلف تاریخی و فرهنگی می زند تا قادر به شناسایی و تعیین محل دقیق دفن آثار ،اشیاء و ابنیه گردد . این عمل ، تنها با تسلط به تاریخ جغرافیای قومی وتاریخی ، ویژگی های اجتماعی و فرهنگی اقوام وهمینطور شناسایی آثار موجود ومعاصر برای پیگیری و ره یابی سابقه و پیشینه تاریخی آن است که محقق ر ا قاد ر به اکتشاف و مطالعه علمی خواهد نمود .اما علاوه بر آن برای تعیین دقیق قدمت و تاریخچه آثار بعد از اکتشاف باید به دنبال کشف حقایق و مجهولات فرهنگی نیز بود.
جهتی را که زن نشان می دهد باید بررسی شود. باید به دست و انگشتان زن دقت بیشتری بکنیم چون ممکن است جهتی را نشان بدهند. به احتمال زیاد دفینه آن مربوط به جواهرات زنان می شود. چنانچه زن حامله باشد و با دست به شکم خود اشاره کرده باشد ابتدا نگاه کنید نگاهش به کجاست ، اگر به طرفی که نگاه می کند یک سنگ گرد وجود داشت بار داخل یا زیر آن است. اما اگر نگاهش چیزی را نشان نمی داد دفینه همانجاست
وجود لاک پشت در جایی میتواند چند حالت داشته باشد. در بیشتر مواقع لاک پشت در نزدیکی یک آب قرار دارد چنانچه پشت آن رودخانه قرار داشت ، جهتی را که لاک پشت نگاه می کند در آن مسیر دنبال سنگی بگردید که رنگ یا شکل سنگ با بقیه فرق داشته باشد زیر این سنگ را بررسی نمایید .لازم است به علائم پشت لاک پشت هم دقت کافی بکنید. همانگونه که سر لاک پشت جهت را نشان می دهد پاها و دم نیز می تواند جهت را نشان بدهد. در حالتی که لاک پشت سرش به سمت آب قرار داشت باید به سمت دم و پاها نگاه کرد و دفینه آن یا درست در زیر دم لاک پشت است یا ۱۳ الی ۱۵ قدم پشت لاک پشت یک تل خاکی (برجستگی کوچک خاکی) باید وجود داشته باشد. این نوع گنجینه ها در عمق کم می باشند . اینجا باید یک چیزی را بدانید که هر کجا علامت لاک پشت باشد به احتمال زیاد در آن مکان تونل و یا غار طولانی باید وجود داشته باشد و در این حالت دفینه دارای ساروج می باشد
به جهت شرق برو |
به جهت راست برو
|
اطراف نشانه را بررسی کن
|
||
اگر ساق های پیکان مساوی باشد به سمت عقب و تا محدوده ۷۰ متر را بررسی کنید
|
جایی که نقطه هست و به سمت پایین صخره را بررسی نمایید دفینه پایین است |
بازگشت در تقاطع اول |
در جهت آب روان حرکت کن |
در جهت مخالف حرکت کن
|
دفینه دور است |
||
تله موجود هست |
دفینه در دو قسمت و در دو جای مختلف مخفی شده است |
در جهت پیکان ها قبر دو طبقه موجود است |
دفینه مربوط به کلیسا و یا ارزش های مربوط به کلیسا |
قبر سردار |
نوک پیکان را تعقیب کن |
یک نمونه سنگ نبشته خط اورخون که در آسیای میانه پیدا شده
این علامت چند حالت دارد که باید به آن دقت نمایید(آیا دست راست و یا دست چپ است؟و…)دقت کنید که اگر انگشتی با بقیه فرق داشته باشد یا کج شده باشد آن انگشت جهت را به شما نشان می دهد. دست باید نشانه دیگری هم داشته باشد ، پس آن انگشتی که کج است به نشانه آخر اشاره دارد. وقتی در کنار دست علامت های دیگری باشد (مانند سوراخ و…) هم می تواند جهت را نشان بدهد و عمق هدف را تعیین می نماید.
معمولاً یونانی ها از دست برای قسم ،آنهم بصورت برجسته استفاده می نمودند و وقتی باهم گنجینه ای را مخفی می کردند بدین صورت قسم می خوردند و یا بقولی هم قسم می شدند. اگر اطراف دست علامت دوم نباشد (مانند: یک خط یا نقطه وسوراخ و…) برای دست راست ۲۵ قدم و برای دست چپ ۵ قدم به سمت مسیر انگشتان باید بروید. اگر دو دست باشد قسم است و هم میتواند مربوط به دعا نمودن ونیایش باشد. اگر در داخل دست علامت + یا ضرب باشد صد درصد علامت دفینه است. در این حالت اگر در داخل دست راستی که انگشتان از هم باز شده اند علامت + یا ضرب باشد به سمت انگشتان ۱۹ الی ۲۵ قدم بروید و به دنبال نشان آخر باشید. در همین حالت اگر انگشتان بسته باشد و فقط انگشت اشاره باز شده باشد ، ۴۰ الی ۷۰ قدم به سمت جایی که اشاره می کند ، هدف قرار دارد. در کل دست نشانه آخر نیست و باید یک علامت دیگر را پیدا کنید که آن علامت تمام کننده است
علامت لوزی به تنهایی استفاده نمی شود و امکان دارد در یک طرفش نقطه چین یا دایره داشته باشد. باید به سمت آن علامت دوم حرکت کرد و در مسیر علامت بعدی را پیدا خواهید نمود. توجه داشته باشید که باید به تعداد نقطه چین ها قدم برداشته شود . معمولاً لوزی علامت قبر سنگی یا مقبره یک خانم بلند مرتبه است اگر لوزی به تنهایی و بدون علامت دیگری باشد معنی آن این است که در آنجا اتاق یا قبری خالی می باشد
کمان :جهتی را که تیر از کمان پرتاب می شود و جاهایی که غیر طبیعی بنظر میرسد را بررسی نمائید. کمان تنها می تواند باشد و یا تیروکمان یکجا هم می تواند باشد که معنیش همان است . علامت آخر نیست . در دو جهت مختلف تیر بودن یا نبون درخت خیلی قدیمی را پیشنهاد می کنیم که کنترل کنید. ما فکر می کنیم که برای تعیین نقطه از درختان قدیمی استفاده شده است
تعداد صفحات : 6